Nijenhuis Strafrecht Advocaten
klacht
elke redelijkerwijs als zodanig aan te merken, mondeling of schriftelijk gedane uitlating van ongenoegen betreffende de dienstverlening door de advocaat, door of namens een cliënt kenbaar gemaakt
klager
de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht uit
klachtenprocedure
de op het kantoor gehanteerde procedure voor behandeling van klachten
klachtenregeling
dit document, zijnde de schriftelijke/digitale weergave van de op het kantoor gehanteerde klachtenprocedure
klachtbehandelaar
degene tot wie de cliënt zich heeft gericht tot beslechting van zijn klacht. Dit kan zijn advocaat zijn, één van zijn kantoorgenoten of een externe klachtbehandelaar
kantoorgenoot
een andere advocaat op het kantoor van de eigen advocaat
externe klachtbehandelaar
een andere advocaat, mw. mr. M.Th.H.M.J. Aarts, kantoorhoudende te Nijmegen (6511 NT) aan de Oranjesingel 8 en werkend onder de naam Aarts Advocatenkantoor, waarmee een schriftelijke overeenkomst is gesloten met betrekking tot de behandeling van klachten jegens de advocaten van NIJENHUIS Strafrecht Advocaten.
De doelstellingen van de klachtenregeling zijn:
Verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtenbehandeling en klachtenanalyse.
III Informeren van de cliënt
De advocaat:
Na ontvangst van een klacht, vindt een overleg plaats tussen de advocaten van NIJENHUIS Strafrecht Advocaten. De klacht alsmede oplossingsmogelijkheden worden inhoudelijk besproken en eventuele oplossingen voor in de toekomst, worden besproken.